031: Självbehärskning.

Självbehärskning kan vara bra, ibland. För liksom, utan självbehärskning hade galna människor gjort ännu fler galna saker. Och även människor som vanligtvis inte är galna, hade gjort en del saker som inte ansetts kloka.
Självbehärskning är ingenting för genier. (Föregående mening får du fråga en viss göteborgare om.)

Edward Cullen är dock ett geni. Det hade han kanske inte varit, om han inte varit vampyr. Men han är en vampyr, om han inte hade varit det hade han dött i Spanska sjukan år 1918 och det gjorde han sannerligen inte. Edward Cullen måste behärska sig, väldans mycket. Från blod. Jag menar, han drack bara Bellas blod två gånger.. En av gångerna räddade han livet på henne. Den andra gången gjorde han henne till vampyr, han tog alltså hennes liv men gav henne ett annat. Ett annat oändligt liv. Ett evigt liv.

Självbehärskning är ingenting för genier. Diskutera nu detta påstående i Kommentarer.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: heddan

kommenterar

2009-05-10 @ 01:30:54
Postat av: Dulde Crawlen

Men om man saknar självbehärskning, blir man per automatik geniförklarad om man kommer på något great? Jag vet inte men jag hoppas på att jag en dag blir en galen vetenskapsman som utför onda experiment på små oskyldiga solroser!

2009-05-10 @ 01:36:39
URL: http://glenn.strö[email protected]
Postat av: Eureka.

Men lilla "Edward Cullen", att man inte har någon självbehärskning behöver inte betyda att man kommer på massor av braiga saker.. Man kan komma på hur dåliga saker som helst! Man kan förstöra universum! Varför ta risken?

2009-05-10 @ 01:45:34
URL: http://lazylinepainter.blogg.se/
Postat av: I was all as Ben

Varför ta några risker överhuvudtaget? Är det inte lite det livet går ut på? Att ta risker och se vart man hamnar? Utan självbehärskning måste man ju hamna på massa roliga (och givetvis tråkiga ställen), är inte det ett bra liv?

Postat av: Jasper Hale (Nej, det är inget anagram.)

"Isabella Swan".

Självbehärskning behöver inte betyda brist på risktagande. Om man är på väg att förstöra universum är väl självbehärskning rätt så fint..

2009-05-10 @ 01:57:51
URL: http://lazylinepainter.blogg.se/
Postat av: Anonym

You asked me to comment. And I'll comment. But I donno what to write, I donno what the hell this thing is about. I'm tired, coffe doesn't seem to be able to wake me up. It's 10.03am and you can't demand me to write something sensed. So, hello? ;) How are you? Hur mår du? Vad does Självbehärskning mean?

2009-05-10 @ 10:04:24
Postat av: Marco

Oh, that was Marco in the last comment.

2009-05-10 @ 10:05:06
Postat av: Johan

varför så visste jag att detta inlägget skulle handla om vampyrer när jag läste rubriken?

2009-05-10 @ 19:44:50
Postat av: Alice Cullen

Jag är bra på självbehärskning jag har aldrig druckit lisas eller någons blod! :D Du är nog snart lika bra Jasper du får bara träna lite på att inte se ut som du lider :)

2009-05-10 @ 20:40:18
Postat av: Jasper.

Därför att du alltid har Edward Cullen i tankarna, Johan. ;)

2009-05-10 @ 21:56:46
URL: http://lazylinepainter.blogg.se/
Postat av: Johanohan

ops avslöjad.... Eller så är det för att jag vet att du har det ^^

2009-05-12 @ 18:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0