084: Kattrasism.

Under min senare tid här i världen har jag märkt någonting som tar en allt för liten plats i dagens världspolitik. Detta gör att många inte ens tänker på den, inte ens ser den som något existerande alls. Det vi nu talar om är självfallet Kattrasism.

En människa som är bra på att öppna andra människors ögon gällande kattrasism är allas våran Ronny. Detta beror, iallafall lite, på att hon själv är en kattrasist. Ja, just det. Hon accepterar inte alla katter, hon låter inte alla katter ta del i hennes liv. (Alltså, katter som kan ta del i hennes liv, katter som vill, som försöker ta del i hennes liv. Vi förstår att nakenkatterna i Kina ej har någon del i hennes liv.) Hon var faktiskt på Cypern för ett tag sedan. Där, på Cypern, fanns det två katter som försökte ta sig in i hennes liv. Den ena öppnade hon verkligen ögonen för och hennes syster döpte den till Jasper. Denne Jasper kelade hon med dagarna i ända, hon fick inte i sig någon mat på en hel vecka. Det fanns dock också en andra katt, en katt som varje minut, varje sekund Jasper och Ronny låg där och kelade trånande försökte ta sig in i Ronnys blick. Som gång på gång blev avvisad, som varje natt gick hem ledsen. Som varje morgon gick dit igen, med hopp i ögonen. Hopp i ögonen som snart blev släckt, av Ronnys ignorerande. Visst.. Han, katten, fick ett namn: Edward. Ett mycket icke-betänksamt namn, då Edward är det första namn man tänker på när man tänker på ett killnamn. Så det är inte mycket att skryta med.

"Men han var ju ful!" försöker nu Lisa (Ronny) förklara sig med. Det var nämligen så att hans huvud var alldeles vitt, och så hade han en brun fläck på näsan. Detta tolererade ej Lisa och nu har Edward men för livet. Pga henne.

 

Kattrasism är någonting vi alla behöver motverka. Tillsammans.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var inte jag som avvisade Edward. JAG försökte faktiskt få HANS uppmärksamhet. Dessutom skulle jag kunna kela med en nakenkatt i Kina. Jag kan även kela med min kompis katter som inte har mycket hår. Jag kan kela med enögda katter... jag kan kela med rakade katter... jag kan kela med söta katter... du kan hitta på mycket historier...

2009-06-30 @ 21:34:11
Postat av: Bengan

Nej, nu blir jag irriterad.

2009-06-30 @ 21:34:17
Postat av: Anonym

Och så var det inte jag som döpte Edward, det var Alice.

2009-06-30 @ 21:34:54
Postat av: Anonym

Jag kan till och med bli ordförande i gubbarnas anitkattrasismförening!

2009-06-30 @ 21:35:52
Postat av: Kent Curråsys.

Du kan inte neka att du inte lade upp några bilder på honom, och du kan inte heller neka att du tyckte att han var hemskt ful!

2009-06-30 @ 21:36:58
URL: http://lazylinepainter.blogg.se/
Postat av: Du vet...

Jag kan itne neka att jag inte laddade upp bilder på honom:

- Han ville inte vara med på bild, han gick ch gömde sig! Ser du inte hans skygga blick?



Jag nekar att jag tyckte han var ful:

- Ser du inte d en lilla söta fläcken på nosen? De förtrållande gröna ögonen? Har du sett en katt med sådana ögon förut?

2009-06-30 @ 21:39:22
Postat av: Kent Curråsys.

Jag ser en mycket lättad blick. En lättad blick från en linslus som länge försökt vara med på bild. En katt som äntligen får sin dröm uppfylld.



Ditt andra stycke är bara så falskt. Så falskt.

2009-06-30 @ 21:48:01
URL: http://lazylinepainter.blogg.se/
Postat av: Ronny

'Ditt andra stycke är bara så falskt. Så falskt.'



DET DÄR var något som endast en kattrasist skulle säga! Som om han inte kunde vara fin! Han är fin!

Nu är det DU Kent! Det är DU som är Kattrasist!

2009-06-30 @ 21:51:21
Postat av: Kent Curråsys.

Han ÄR fin. Edward ÄR fin. ALLA Edwards är fina. Men det tycker tydligen inte du.

2009-06-30 @ 21:52:31
URL: http://lazylinepainter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst är han fin! Varför kan du inte se det? Det är klart han är fin! Jag har aldrig sagt annat.

2009-06-30 @ 21:53:35
Postat av: Kent Curråsys.

Hahaha, du försöker verkligen vända på situationen.. Alltså, Lisa. Det är inte lönt. ALLA vet att det är DU, ja du, som är kattrasisten!

2009-06-30 @ 21:59:55
URL: http://lazylinepainter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har inga bevis på att jag påstått att han är ful, jag har bevis på att det var han som inte ville ha mig. Godnatt.

2009-06-30 @ 22:03:54
Postat av: Kent Curråsys.

Vad är dina bevis? Godnatt.

2009-06-30 @ 22:12:53
URL: http://lazylinepainter.blogg.se/
Postat av: Peps

Sluta bråka nu kusiner, annars blir det inga apelsiner! OT

2009-07-01 @ 13:17:50
Postat av: C E L I A ' s bloggliv

Hallådäääär !! ;> vad ska du göra idag ? psst ,! lust att prenumenera <3

2009-07-02 @ 11:42:53
URL: http://ceeelias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0