060: Att knäppa med fingrarna.

Det är en konst. Ni som kan det borde vara glada, lyckliga. Nöjda med era liv. 

Jag har aldrig förstått hur man gör, skall man använda pekfingret eller ej? Det känns som att det SKALL kunna bli ett.. fylligare ljud om man använder pekfingret.. Men nähä. Kanske inte. Men alltså, om man bara använder sig av tummen och långfingret.. Hur når man? Då nuddar bara fingertopparna varandra. 

Vart själva ljudet kommer ifrån är en gåta i sig, fingrar är ju mjuka. Om två mjuka saker stöter in i varandra, då uppstår det inget ljud. Det är sant. Har du någonsin hört ljudet av två krockande kuddar? Nej, just det. Inget ljud uppstår. 

Hur man visslar förblir också en gåta. 

 

PS. Bengan är proffs både på att vissla och att knäppa med fingrarna. 


Kommentarer
Postat av: Peps

Jag föredrar att knäppa med långfingrarna, men fadern min använder pekfingrarna. 8D

2009-06-06 @ 22:11:02
Postat av: Bengan

Ja, jag är proffs. Såklart.

2009-06-06 @ 22:11:31
Postat av: lasse

Ömm en skum åtta knäppte med fingrarna när han gick förbi oss en gång. Sen när han gick tillbaka sa han "Hello girls"

2009-06-06 @ 22:12:13
URL: http://nattdagbok.blogg.se/
Postat av: Ronny

Jag kan... ibland... oftast :D

Det är oftast med långfingret, det blir ju ingen kraft annars.

Men vissla kan jag nästan in alls Ó__Ò

2009-06-06 @ 22:31:40
Postat av: Iris

vissla är jag så bra på :P

2009-06-06 @ 22:35:16
URL: http://justiris.blogg.se/
Postat av: Mr X

Jag kan knäppa med fingrarna :D

2009-06-06 @ 23:51:11
Postat av: Alice Cullen

Jag kan knäppa med fingrarna men bara på ena handen : D

2009-06-07 @ 16:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0