015: Etapien.

..Say what? Nej, jag vet faktiskt inte heller vad ordet "etapien" betyder, om det ens är ett ord.. Men det råkar vara det som kommer upp när man skall skriva "dvärgen" på mobilen (om man har det inställt på T9, alltså). Detta måste därför undersökas närmre inpå men själva svaret får vi inte reda på förrän i slutet av detta inlägg.
Låt oss gissa.. Vad kan detta ord (?) betyda? Jag har några hypoteser, gissningar eller vad man nu säger:
- Det låter som en jordiskt ord, det kanske har någonting att göra med jordskorpan.. Någonting med jordbävningar/skalv kanske!
- Etapien.. Etiopien.. Det skulle kunna vara ett land! Inte helt omöjligt.
- En etap.. Etap. Etapien kanske är bestämd form av ordet etap! Etap skulle kunna vara ett mått att mäta saker.. AH! Jag har det! Det kanske.. kanske är (etap alltså) en benämning för etthundra meter.. Det borde finnas ett ord för det och.. Varför inte etap?
- Det kanske är ett gammalt grekiskt namn som numera bara lever kvar i mobiltelefonins värld.

Nog med teorier.
Någonting jag dock tycker är skumt är att.. Varför finns det ett ord automatiskt inlagt i T9 som ingen vet vad det är.. Men inte för bestämd form av ordet för en kortväxt människa.. Diskriminering!

*googlar Etapien*
Men hör och häpna! Ordet etapien existerar ej! (AAAAAAAAAARGH, jefla T9!!!1!!11!)

Kommentarer
Postat av: Johan

T9 FTW ^^, min mobil är boven i dramat ÅÅ

2009-04-25 @ 00:06:30
Postat av: 3isback

hah . T9 <3

2009-04-25 @ 13:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0