004: Med en påse på huvudet.

Kanske Du är en person som går runt med en påse på ditt huvud för jämnan, eller så gör Du inte det. I vilket fall som helst är detta ett inlägg gjort för Dig, med eller utan påse på huvudet.

När jag satt här i köket med en (CityGross)påse över mitt huvud för ett par dagar sedan kom min kära moder in och sade "Nej, sådär får du inte sitta" och syftade då på att det inte är något vidare bra att sitta med en påse över huvudet. Då frågade jag, såklart, "Varför?" och då blev svaret att "Ja, man kan kvävas när man har en påse över huvudet.". Eftersom jag tänkte ta upp för- och nackdelar med att ha en påse över huvudet listar jag det där som en nackdel.
Så.. Nackdelar med att ha en påse över huvudet:
- Man kan kvävas.
- Man kan anses vara dum i huvudet.
- Man missar vad som pågår utanför påsens värld.
- Ens hörselförmåga försämras något.

Det finns nog ett antal fler nackdelar med att ha en påse över huvudet, men eftersom jag vill se min blogg som någonting positivt tänkte jag nu istället ta upp fördelar med att ha en påse över huvudet.

Fördelar med att ha en påse över huvudet:
- Påsen återanvänds (om man tar en påse som redan använts).
- Påsen används (om man tar en påse som aldrig innan använts).
- Man känner en viss samhörighet med påsen och sätter sig in i en påses situation.
- Man har skaffat sig en ny kompis.
- Man är vad som kan kallas NYTÄNKARE.
- Man har någonting att skriva i sin blogg om.

Notera nu att det skrivits upp fler fördelar än nackdelar med att ha en påse på huvudet och därför blir slutsatsen att det är bra med påsar över huvudet.

Slut för idag.
Tack för idag.

ADJÖ.


Kommentarer
Postat av: Lisa

YAY! :D

Det blev bra. Heja påsen!

"- Man har skaffat sig en ny kompis."

Det är den övervägande punkten. Påsar är snälla :D

2009-04-13 @ 18:25:16
Postat av: Alice Cullen

Coolt! Jag vill också ha en påse på huvudet.

2009-04-13 @ 18:45:36
Postat av: Lisa

"- Man har skaffat sig en ny kompis"



Hm..Du vet vad jag tycker om den punkten ^^

2009-04-13 @ 20:32:19
Postat av: sofia the best

erika e duktig på att blogga och påsar e söta :D

2009-04-14 @ 14:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0